Újabb bizonyíték az étcsokoládé szívvédő hatásáról

Már több korábbi vizsgálat kimutatta, hogy az étcsokoládé rendszeres fogyasztása csökkenti a vérnyomást. Luc Djussé és munkacsoportja most azt is igazolta, hogy a csokoládéfogyasztás csökkenti az infarktus előfordulását. Vizsgálatukból egyértelműen kiderült, hogy minél több fekete csokoládét eszik valaki, annál védettebb a szív-és érbetegségek ellen. Azok viszont, akik nem a tömény csokoládét, hanem a csokimentes édességeket kedvelik, 37 százalékkal gyakrabban lesznek szívbetegek. A 70 százalékos, vagy még töményebb csokoládé növeli az erek rugalmasságát, mérsékeli az érelmeszesedést, de sok kalóriát is tartalmaz, ezért más ételekhez viszonyítva arányosan kevesebbet kell enni.

   Szervezetünkben az anyagcsere során igen sok szabad gyök keletkezik. A szabadgyökök olyan atomok, amelyeknek elektron hiányuk van és rongálják a sejtfal épségét. Ezek a szabadgyökök így játszanak szerepet az öregedésben, a rosszindulatú daganatos betegségek és a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásában. Az antioxidánsok, melyek az egészséges táplálkozással jutnak szervezetünkbe, megakadályozzák a szabadgyökök garázdálkodását testünkben. “A tudományos kutatás meglepő eredménnyel járt. A fekete csokoládé alapanyaga, a kakaóbab több antioxidánst tartalmaz, mint a legtöbb zöldség és gyümölcs” – mondta Kaplan professzor.-forrás: MTI